K tomu, aby nějaký podnikatelský web plnil zdárně své poslání, ke kterému byl stvořen, je potřeba nejen to, aby na sobě nesl dost atraktivní nabídku, ale i to, aby měl dostatečné počty návštěvníků, kteří si tu počínají tak, jak je to pro majitele dotyčného webu žádoucí. Musí tu být vždycky zkrátka i dost těch, kdo za to nabízené zaplatí a tím dají internetovému podnikání smysl.
Jenže je taková situace, jež byla právě zmíněna, reálná? Dá se vždycky počítat s tím, že když si někdo založí svůj internetový obchod, bude se mu to tam zákazníky jenom hemžit?
Samozřejmě, že ne. Návštěvnost žádného webu není nikdy dostatečně jistá a vysoká, a to bez ohledu na to, co se tu nabízí, v jaké kvalitě a za jaké ceny. Weby jsou prostě jenom místa, na která může sice potenciálně kdekdo zavítat, ale nemusí se tak stát. Je celá řada webů, které vzbuzují zájem jenom málokoho, a jsou dokonce i takové, které nepřilákají vůbec ničí pozornost. A takové pochopitelně svému majiteli na živobytí nevydělají.
A co pomáhá, když by někdo chtěl na svém webu podnikat a obchodovat, ale není o jeho nabídky takový zájem, jaký by byl žádoucí? Takovým dokonalým pomocníkem a řešením může být SEO e-shopů. Tedy jejich optimalizace pro internetové vyhledávače, která vylepšuje pozici optimalizovaných webů ve výsledcích vyhledávání a tím citelně zvyšuje jejich naděje na objevení a využití internetovou veřejností.
Když využije podnikatel nebo některá firma SEO, získá prostě daleko více návštěvníků. A z řad takových návštěvníků pak vzcházejí i klienti, kteří dávají internetovému obchodníkovi vydělat. A kteří jsou tedy naprosto nepostradatelní.
Kdo z internetových obchodníků nechá svůj e-shop optimalizovat, může dosáhnout i přímo netušených výsledků, které by jinak byly nepředstavitelné. A čím profesionálněji je taková optimalizace prováděna, tím lepší jsou i její výsledky.