Abyste byli na internetu vidět, nestačí udělat jen hezký web. Samozřejmě design je věc důležitá a pokud je opravdu povedený, mohou se návštěvníci vracet právě kvůli němu. Jenže návštěvníky je potřeba nejprve najít. K tomu slouží vyhledávače jako Google nebo Seznam.
SEO optimalizace
Aby o vás vyhledávače věděly, je potřeba udělat správné kroky pro to, aby se vaše stránky zobrazovaly na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání. K tomu slouží SEO neboli search engine optimalization. Správně nastavené SEO přivede na web tzv. organické návštěvníky. A proč organické? Protože taková návštěva byla dosažena přirozenou cestou, tedy ne z odkazu ani z placeného vyhledávání nebo reklamy.
Správné nastavení webu
Do optimalizace SEO se můžete pustit sami, ale vhodnější je kontaktovat specialisty, kteří pečlivě zanalyzují vaše stránky. SEO specialisté se nejprve zaměří na chyby ve struktuře webu, odhalí duplicity, přepíší nesprávně zapsané kódy a do stránek vhodně umístí interní odkazy. Také vám vytvoří tzv. sitemap, tedy mapu vašeho webu, ve které si vyhledávací roboti budou „číst“. Důležité je také správné požití následujících tagů:
Title – jednoduchý název webu
Meta tagy jako např. description – stručný popisek webu
Nadpisy – hierarchická struktura nadpisů h1, h2, h3 atd.
Odstavce – tag p
Kvalita webu
Technicky dokonalé nastavení webových stránek ale samo o sobě nestačí. Moderní vyhledávače se zaměřují i na kvalitu samotných stránek a poznají duplicitní obsah z jiných webů. Svoje stránky mějte originální a v kombinaci se správným SEO nastavením se bude návštěvnost vašeho webu stále zvyšovat. Kvalitu webu také určuje množství odkazů směřujících na váš web nebo to, zda je struktura stránek přizpůsobena mobilním zařízením.
Dejte o sobě vyhledávačům vědět
Máte-li připravenou SEO optimalizaci a váš web nabízí kvalitní přínosný obsah, udělejte třetí krok a nečekejte, až si vás vyhledávače sami najdou. Giganti Google, Seznam a Bing nabízejí nástroje, díky kterým tyto vyhledávače snadněji poznají a pochopí vaše stránky. Zaregistrujte vaše stránky do služeb Google Search Console, Seznam pro webmastery a Bing Webmaster Tool. Získáte tak analýzu odkud čtenáři na vaše stránky chodí, jaká slova vyhledávají a mnoho dalších parametrů, jejichž sledování také můžete nechat na odbornících.